Hembla inrättar hyresgästombudsman
Nytt grepp på hyresbostadsmarknaden.
I ett pressmeddelande från Hembla den 4 november meddelar bolaget att man inrättar en hyresgästombudsman.
- Hyresgästombudsmannen blir en person som våra hyresgäster kan vända sig till för att lämna synpunkter eller för att få extra stöd med sitt ärende. Det kan exempelvis röra sig om synpunkter på vårt bemötande eller att man inte är nöjd med den service man fått av vår förvaltning, säger Hemblas förvaltningschef Mikael Böjdemark i pressmeddelandet.
Enligt bolaget ska hyresgästombudsmannen bli helt oberoende och ska rapportera direkt till ledningsgruppen.
Enligt uppgift ska alla hyresgäster ha informerats om inrättandet av den nya funktionen hyresombudsman.
Fotnot
I januari 2022 slås Hembla och Victoria Park ihop i det nya bolaget Victoriahem.
- Skapad
- Senast uppdaterad .